Bejelentkezés

Kérjük, jelentkezzen be, ha szeretné látni a tagoknak elérhető tartalmakat!

Monitoring

Mit jelent a reklámok monitoringja?

Egy termékkategória vagy médiatípus adott időszakban megjelenő valamennyi reklámjának vizsgálata abból a szempontból, hogy a reklámok megfelelnek-e a Reklámetikai Kódex-nek.

Miért kell a reklámokat ilyen módon is vizsgálni?

  • Az ÖRT az EU Fogyasztóvédelmi biztosának tett nemzetközi vállalásnak megfelően itthon is megvizsgálja utólag a reklámokat
  • Ellenőrizzük, hogy a reklámetikai bizottság korábbi döntéseit betartották-e a reklámozók,
  • Megismerjük az adott területen található trendeket, és ha szükséges, a Kódex módosítását kezdeményezzük,
  • A terület minden reklámozója biztos lehet abban, hogy nemcsak panasz esetén derül fény az esetleges problémákra.
  • Adatokat, információt szerzünk arra vonatkozóan, hogy az érintett terület mennyire tartja be a Kódex előírásait.

Ki dönti el, hogy mit vizsgálnak?

Az ÖRT éves munkatervében rögzítettük a vizsgálandó területeket. Ezen kívül egy-egy iparág, illetve termékkategória reklámjaival kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén is megvizsgáljuk a reklámokat. Az Európai Önszabályozó Szervezet (EASA) tagjaként nemzetközi programokban is részt veszünk.

Honnan szerzik meg a reklámokat?

A Kantar Media AdexNet programjának előfizetőjeként interneten keresztül lehet hozzáférni a hazai reklámokhoz. A nemzetközi program keretében pedig nemzetközi médiafigyelő cég adatbazásiában szereplő reklámokat vizsgálunk meg.

Hogy történik a monitoring?

Valamennyi összegyűjtött reklámot az ÖRT főtitkára és jogásza megvizsgál, és a kérdéses, problémásnak tartott reklámokról egy szakmai bizottság dönti el, hogy sértik-e a Reklámetikai Kódex-et.

Mi történik a monitoring eredményeivel?

A nemzetközi programokban szerzett információt az érintett iparág nemzetközi gyártói szervezetéhez juttatjuk el az EASA-n keresztül. Az érintett cégek európai igazgatói megvizsgálják a nemzeti adatokat és azokat az EU Biztosával ismertetik.

Itthon pedig szakmai fórum keretében megosztjuk az érintettekkel a tapasztalatokat és eredményeket. Probléma esetén felszólítjuk az érintettet a hiba korrigálására. Az ismételt monitoring pedig lehetőséget ad az újabb ellenőrzésre.

Van értelme egy ilyen utólagos vizsgálatnak?

A monitoring az önszabályozás másik két tevékenységét – az előzetes véleménykérést és panaszok kezelését – egészíti ki. A reklámipar szeretné meggyőzni a fogyasztókat, hogy közös érdek az etikus reklámok közzététele, és az etikátlan reklámok kiszűrése. Ennek érdekében vállalja fel az ellenőrzés e formáját.