A reklámipar különös gondot fordít a sérülékeny célcsoportokra, amelyek közül a gyermekek védelme kapja a legnagyobb figyelmet. Természetesen külön kell kezelni a gyermekeknek szóló reklámot a gyermekeknek szóló termék - de a felnőtteknek szóló reklámtól -, és a gyermek szerepeltetésével (teljes családhoz tartozó gyermek képével) készült reklámokat.
A gyermekeknek szóló reklám megítélésekor fontos annak vizsgálata, hogy milyen korcsoportnak szól a reklám. A hazai szabályozás nem egyértelmű e tekintetben, a nemzetközi trend a 12 éves kornál tartja célszerűnek meghúzni a határt.
Számos európai tanulmány vizsgálja a gyermekek és a reklám viszonyát, továbbá a szülők álláspontját.
A reklámszakma össz-iparági felelősségét a Magyar Reklámetikai Kódex gyermekekre vonatkozó szabályai foglalják össze.
Az egyes iparágak saját hatáskörükön belül külön vállalásokat is tesznek:
- A legnagyobb élelmiszeripari vállalatok az Európai Táplálkozás, Testmozgás és Egészség Platformon az EU Pledge keretében (http://www.eu-pledge.eu)
- A világ vezető alkoholgyártói az Európai Alkohol Fórumon a fiatalkorúak további védelme érdekében 2012 tavaszán tettek külön vállalásokat
Tagjaink számára a hazai szabályozásban való eligazodásban segítséget nyújtunk elvi állásfoglalásainkkal.